Szczegółowe informacje

Czy ta opona pasuje do mojego auta?

Podaj rozmiary opon lub model pojazdu i zobacz dostępne opcje...

WEDŁUG POJAZDU WEDŁUG ROZMIARU

Pilot Sport Cup 2

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2: HOMOLOGACJA NA TOR I NA DROGĘ.

promo

REKOMENDOWANA PRZEZ 90% UŻYTKOWNIKÓW(5)

 

KORZYŚCI

Najlepszy czas okrążenia na suchej nawierzchni (1)

Najwyższa wytrzymałość na torze(2)

Najlepsza w swojej klasie pod względem powtarzalności czasu okrążeń (3)

Odkryj najnowszą wersję MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R: Nowy wymiar czasu okrążenia!

MEDIA

ROZMIARY I ETYKIETY

Czy ta opona pasuje do mojego auta?

Podaj rozmiary opon lub model pojazdu i zobacz dostępne opcje...

WEDŁUG POJAZDU WEDŁUG ROZMIARU

OCENY I OPINIE

OGÓLNA OCENA NA PODSTAWIE 337 opinii
Średnia ogólna ocena użytkowników:
4,5
/ 5
ŚREDNIA OCENA DLA:
  • PRZYCZEPNOŚĆ I HAMOWANIE NA SUCHEJ NAWIERZCHNI
    100%
  • PRZYCZEPNOŚĆ I HAMOWANIE NA MOKREJ DRODZE
    80%
  • TRWAŁOŚĆ
    80%

Wyświetlanie 1-2 z 1 opinii z: Polska

  • OGÓLNA OCENA
    1 5 5
    OSIĄGI
    • PRZYCZEPNOŚĆ I HAMOWANIE NA SUCHEJ NAWIERZCHNI
      100%
    • PRZYCZEPNOŚĆ I HAMOWANIE NA MOKREJ DRODZE
      60%
    • TRWAŁOŚĆ
      40%
    KOMPROMIS POMIĘDZY TOROWYMI OSIĄGAMI A HOMOLOGACJĄ DROGOWĄ Doskonała opona do sportowej jazdy na torach wyścigowych, przy suchej nawierzchni. Bardzo miękka mieszanka po rozgrzaniu wręcz klei się do nawierzchni. Dzięki homologacji na drogi publiczne, można samochodem dojechać bezpiecznie do toru. Doskonałe właściwości na suchej nawierzchni osiągnięto jednak dzięki kompromisowi: opona nie trzyma się zbyt dobrze nawierzchni mokrej, co wymaga bardzo ostrożnej jazdy, szczególnie przy szerokim profilu. Opona ta radzi sobie lepiej w mocniejszym deszczu niż w warunkach wilgotnej, śliskiej nawierzchni (Anglicy mówią o takim wilgotnym asfalcie "greasy"). Miękka mieszanka ściera się także dużo szybciej niż w tradycyjnych oponach. Jeśli szukasz opony do prawdziwie sportowego auta, stricto do jazdy na torze, która pozwoli wykorzystać możliwości Twojego auta i jednocześnie da Ci także możliwość poruszania się po drogach publicznych, ze szczególną ostrożnością przy mokrej nawierzchni - nie warto szukać dalej. Jeśli jednak myślisz o zakupie letniej opony do auta o zacięciu sportowym, którym głównie będziesz jeździć na drogach publicznych, w każdych warunkach pogodowych, nie jest to opona dla Ciebie. Do mocnego auta o zacięciu sportowym poleciłbym Pilot Sport 4S, zamiast Cup2.
    OK - Polska
    Kwietnia 10, 2017
    Czy poleciłbyś tę oponę?
    TAK
    POJAZD: porsche cayman gt4
    ROZMIARY OPONY: 20

UDOSTĘPNIJ LUB ZAPISZ WYNIKI

Warunki użytkowania

UŻYTKOWANIE DROGOWE

• Przestrzegać ciśnienia powietrza zalecanego przez producenta samochodu.

 

UŻYTKOWANIE NA TORZE

- PODSTAWOWE ZASADY

• Przed rozpoczęciem jazdy na torze należy napompować opony MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 do ciśnienia zalecanego do JAZDY DROGOWEJ, a następnie stopniowo rozgrzać opony na torze.

• Po kilku spokojnych okrążeniach sprawdzić i skorygować ciśnienie dla najlepszych osiągów.

- ROZGRZANE OPONY

• Najlepsze ciśnienie robocze rozgrzanych opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 wynosi 2,3-2,7 bara (33-39 psi), a wahania zależą od modelu pojazdu i charakterystyki toru

• Niektóre modele pojazdów mogą wymagać ciśnienia powyżej 2,7 bara (39 psi) w rozgrzanych oponach.

- ZIMNE OPONY

• Nigdy nie używać zimnych opon z ciśnieniem 1,9 bara (28 psi).

• Dla optymalnej trwałości opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 na torze, Michelin zdecydowanie zaleca stosowanie minimalnego ciśnienia 2,0-2,4 bara (29-35 psi).

 

UWAGA

• Należy regularnie kontrolować pozostałą głębokość bieżnika (co najmniej 1,6 mm) i sprawdzać oponę pod kątem uszkodzeń.

• Regularnie sprawdzać zewnętrzne boki opon: jeśli zauważysz jakiekolwiek ślady zużycia, takie jak starcie oznakowania, to może to być oznaką ZBYT NISKIEGO ciśnienia roboczego. W takim przypadku, dla zwiększenia przyczepności i trwałości opony na torze, należy zwiększyć ciśnienie o co najmniej +0,2 bara (+3 psi).

• Najlepsze osiągi w zakresie przyczepności gwarantuje przyleganie bieżnika, a nie boków opony do podłoża.

 

Po dniu na torze

• Zawsze sprawdzaj stopień zużycia opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 pod kątem pozostałej głębokości bieżnika (co najmniej 1,6 mm) i obecności ewentualnych uszkodzeń.

• Przed powrotem z toru na drogę upewnij się, że opony ostygły i dopiero wtedy ustaw ciśnienie zalecane przez producenta samochodu do jazdy drogowej.

• Nie zapomnij włączyć w samochodzie elektronicznych systemów bezpieczeństwa i wspomagania oraz zresetować system monitorowania ciśnienia w oponach.

 

• UWAGA!

• Jeżeli opony MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 nie będą użytkowane przez dłuższy czas, należy je zdemontować (razem z kołem) i na czas przechowania zmniejszyć wartość ciśnienia w oponach o połowę.

• Opony przechowywać w czystym, suchym miejscu, z dala od bezpośredniego światła słonecznego i źródeł ozonowania (urządzenia elektryczne i materiały / chemikalia) i w temperaturze powyżej 0°C zgodnie z informacjami dostarczonymi przez Michelin w dokumentacji technicznej lub na stronach internetowych.

• NIE WOLNO używać, przechowywać ani przenosić opon MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 w temperaturze otoczenia poniżej -10°C.

• W niskiej temperaturze właściwości fizykochemiczne komponentów opony mogą ulec pogorszeniu, a na gumie mogą pojawić się pęknięcia lub uszkodzenia innego rodzaju, co będzie prowadzić do obniżenia ogólnych osiągów opon.

• Nie wolno używać opon z widocznym spękaniem, pęknięciami lub uszkodzeniami boków lub bieżnika. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z przedstawicielem handlowo-technicznym Michelin.

• Podczas intensywnej i długotrwałej jazdy na torze opona i karkas mogą ulec uszkodzeniu spowodowanemu regularnym najeżdżaniem opony na krawędzie łączenia poszczególnych odcinków toru.

• Po każdorazowym zjeździe pojazdu z toru i przed jego powrotem na tor zaleca się przeprowadzenie wizualnej kontroli stanu opon.

• W przypadku długotrwałego najeżdżania na krawędzie odcinków toru (oraz wypadnięcia z toru) zaleca się sprawdzenie stanu wnętrza opon i spójności ich struktury. W tym celu konieczny jest demontaż opon i zlecenie specjaliście sprawdzenia ich stanu pod kątem ewentualnych uszkodzeń na zewnątrz i wewnątrz.

 

GEOMETRIA UKŁADU JEZDNEGO np. kąt pochylenia / kąt zbieżności całkowitej kół

• Przed jazdą po torze można zmodyfikować ustawienia geometrii układu jezdnego pojazdu, w szczególności kąt pochylenia kół. Poprzez optymalizację powierzchni kontaktu bieżnika opony z podłożem uzyskuje się większą prędkość i przyczepność na zakrętach i zapobiega nadmiernemu zużyciu/zmęczeniu zewnętrznych barków opon.

• Kąt pochylenia kół: dla optymalizacji jazdy na torze, w zależności od charakterystyki toru i osiągów pojazdu, kąt pochylenia kół należy ustawiać między -1.5° a -3°. Ujemny kąt pochylenia kół NIE MOŻE przekraczać -4°.

• Wartość kąta pochylenia kół do jazdy drogowej musi być zgodna z zaleceniami producenta pojazdu w celu zapewnienia prawidłowego zachowania pojazdu i opon.

 

ZALECENIA DOTYCZĄCE UŻYTKOWANIA

• Opona MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 jest oponą typu semi slick zoptymalizowaną pod kątem użytkowania na SUCHYM torze, natomiast jej najnowsze wersja, opona MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R jest przeznaczona do ekstremalnej jazdy po SUCHYM torze wyścigowym.

Na mokrym torze lub drodze opony semi slick, zwłaszcza częściowo zużyte, mogą być mocno podatne na zjawisko aquaplaningu. Jedź ostrożnie z ograniczoną prędkością na mokrej nawierzchni. Upewnij się także, że systemy wspomagania pojazdu są włączone.

Mimo to, opona spełnia wymogi prawne w zakresie użytkowania na autostradach i drogach publicznych w krajach, w których jest dostępna w sprzedaży.

• Dla zapewnienia właściwego panowania nad pojazdem na torze i na drodze Michelin stanowczo zaleca montaż kompletu 4 opon w pojeździe.

Informacje uzupełniające o użytkowaniu opony MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R:

Opona MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R, jako specjalna opona do ekstremalnej jazdy na suchej nawierzchni, wymaga wstępnego rozgrzania podobnie jak opony wyścigowe, aby zapewniać optymalne osiągi.

DO GÓRY

Strona zoptymalizowana dla urządzeń mobilnych.

OK Przełącz na pełną wersję